ایده‌هایی برای نورپردازی سقف کاذب

0 دیدگاه

ایده‌هایی برای نورپردازی سقف کاذب

 

این روزها طرح‌های شیک و جذاب سقف کاذب، دکوراسیون داخلی خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری را از این رو به آن رو می‌کنند. با این حال، شما برای افزایش زیبایی ساختمان‌ خود علاوه بر نصب سقف‌های کاذب باید به نحوه طراحی و اجرای نورپردازی آنها نیز در اتاق‌ها خواب، پذیرایی، آشپزخانه و سرویس نیز فکر کنید. از این لحاظ، چراغ‌های متنوع سقف کاذب می‌توانند با ارائه ظاهری مدرن به دکوراسیون داخلی ساختمان‌ شما رنگ و بوی تازه‌ای دهند.

به طوری که علاوه بر ایجاد یک روشنایی کلی و هاله نور در فضای اطراف، باعث میشوند فضای اتاق‌ها بزرگ‌تر به نظر برسد. از طرف دیگر، ترکیب چراغ‌های سقف کاذب با اشکال و سبک‌های مدرن دیوارهای برجسته، چراغ‌های رومیزی یا چراغ‌های دیوارکوب فضای سرزنده و با طراوتی را به خانه شما هدیه می‌دهد. بر این اساس، ما در ادامه قصد داریم ایده‌هایی برای نورپردازی سقف کاذب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بر اساس سلیقه خودتان بهترین مدل‌ها را انتخاب کنید.

استفاده از چراغ توکار یا نیمه توکار سقفی

در حالت کلی چراغ‌های توکار سقفی برای فضاهایی با سقف کوتاه بهترین گزینه روشنایی محسوب می‌شوند این دسته از چراغ‌ها طراحی ساده و موقری دارند و بدون اذیت کردن چشم‌ها فضای زیادی را روشن می‌کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید برای این چراغ‌های توکار از لامپ‌های متنوعی استفاده کنید. هرچند، عموما استفاده از لامپ.‌های کم مصرف بهتر است و پول برق زیادی برای شما به همراه نخواهد داشت. از این مهمتر، استفاده از چراغ‌های توکار سقفی برای تمام فضاها از اتاق خواب گرفته تا راهروها و سرویس بهداشتی مناسب است.

علاوه بر این، شما به غیر از چراغ‌های توکار سقفی می‌توانید از چراغ‌های نیمه توکار سقفی نیز برای نورپردازی سقف کاذب خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر اتاق شما ارتفاع کافی برای آویزان کردن لوستر را ندارد، چراغ نیمه توکار سقفی نیز گزینه خوبی به شمار می‌رود. با این حال، اگر اتاق‌تان ارتفاع متوسط یا بلندی داشته باشد ترکیب یک لوستر و این نوع چراغ‌ها ترکیب منحصر به فردی را به وجود می‌آورند. از طرف دیگر، چراغ‌های نیمه توکار سقفی علاوه بر ایجاد نورپردازی محیطی قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز دارند.

از اینها گذشته، چراغ‌های نیمه توکار سقفی برخلاف چراغ‌های توکار سقفی نور را هم به سمت بالا و هم به سمت پایین منعکس می‌کنند.

نور مخفی و حس آرامش

احتمالا این مورد را در خیلی از مکان‌ها دیده‌اید و همچنان هم استفاده می‌شود. به طور کلی، استفاده از نور مخفی در کنج و فرورفتگی سقف‌های کاذب جهت ایجاد نور ملایم و پراکنده ایده‌ مناسبی است. این نوع نور ضمن برجسته کردن زیبایی سقف کاذب، فضا را نیز به خوبی روشن می‌کند. به خاطر داشته باشید که برای نور مخفی انتخاب‌های رنگ متنوعی وجود دارد و شما بسته به سلیقه می‌توانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

 

چراغ‌های آویز فاخر

چراغ‌های آویز هم مثل لوستر در اتاق‌ها آویزان می‌شوند. با این حال، غالبا به‌ جای یک چراغ از چند چراغ آویز بصورت خوشه‌ای و کنار هم استفاده می‌شود. انجام این کار بخشی از سقف را به مرکز توجه تبدیل می‌کند و جلوه خاصی به این قسمت از سقف می‌دهد. علاوه بر این، نوع دیگری از چراغ‌های آویز نیز وجود دارند که به آنها چراغ‌های آویز معکوس می‌گویند. در این نوع چراغ‌های آویز جهت انتشار نور به سمت بالا است. همچنین، به دلیل انعکاس نور به سمت بالا علاوه بر روشنایی کامل چشم‌ها را اذیت نمی‌کنند و به قول معروف نور زننده‌ای ندارند.

چراغ‌های ریلی معلق روی سقف

استفاده از  چراغ‌های ریلی نیز یکی از ایده‌های جذاب برای نورپردازی سقف کاذب است. عموما چراغ‌های ریلی بخش خاصی از دیوار زیر خودشان را روشن می‌کنند و روی بخش مشخصی تمرکز دارند. این نوع از چراغ‌ها معمولا برای نورپردازی نقاشی‌های دکوراتیو و وسایل قدیمی و عتیقه‌جات مناسب هستند.

 

چراغ‌های سقفی شیشه‌ای القا کننده یک حس ناب

همانطور که می‌دانید نور از داخل شیشه به نحو بهتری منتشر می‌شود. به همین دلیل در بیشتر مواقع از شیشه برای ساخت وسایل روشنایی بهره می‌برند. از شیشه همچنین در بسیاری از قطعات تزئینی طراحی داخلی نیز استفاده می‌کنند. با این تفاسیر، چراغ‌های سقفی شیشه‌ای حس نابی به طراحی داخلی می‌دهند و باعث افزایش زیبایی شناسی آن می‌شوند. بنابراین، ایده مناسبی برای استفاده در سقف کاذب به حساب می‌آیند. از این گذشته، چراغ‌های شیشه‌ای روشنایی کاملی را برای اتاق‌های شما به ارمغان می‌آورند.

 

چراغ سقفی فلزی

معمولا از فلزات برای وسایل روشنایی ریلی استفاده می‌شود، اما کاربرد فلز در حال حاضر وسیع‌تر شده است. به طوری که از آنها برای ساخت پوشش و قاب در طرح های مدرن وسایل روشنایی استفاده می‌شود. علاوه بر ساخت پوشش‌های جانبی یا وسایل روشنایی، از فلزات برای آویزان کردن چراغ‌ها نیز بهره می‌برند که سبک منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. در نتیجه، برای انتخاب طرح نورپردازی برای سقف کاذب چراغ سقفی فلزی را نیز می‌توانید در نظر داشته باشید.

خاص مثل نورافکن

اساسا از نورافکن‌ها برای نورپردازی یک منطقه مشخص استفاده می‌شود. این چراغ‌ها را می‌توان برای نورپردازی تاکیدی هم به سقف‌ها و هم به وسایل نوری ریلی اضافه کرد. از این لحاظ، لامپ‌های LED با رنگ‌ها و شدت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به سقف کاذب حال و هوای خاصی بدهند.

لوستر مهمان همیشگی خانه‌ها

امروز لوسترها از گذشته تا امروز به دکوراسیون داخلی ابهت خاصی بخشیده‌اند و فضای اطراف را به زیبایی روشن می‌کنند. شما برای سقف کاذب نیز می‌توانید از انواع و اقسام لوستر استفاده کنید. با این حال، ما به شما توصیه می‌کنیم که صرفنظر از جنس و مدل حتما لوستری را انتخاب کنید که به دکوراسیون داخلی شما بخورد.

نکاتی درباره نورپردازی سقف کاذب

تا اینجا به شما ایده‌هایی برای نورپردازی سقف کاذب را معرفی کردیم. از اینجا به بعد به شما بستگی دارد که کدام ایده را انتخاب و عملی کنید تا دکوراسیون داخلی ساختمان خود را زیباتر کنید. به طور کلی برای انتخاب نوع چراغ جهت طراحی و اجرای نورپردازی سقف کاذب سلیقه افراد با هم فرق می‌کند. با این حال، چراغ‌های توکار یکی از پرطرفدارترین چراغ‌های سقف کاذب به شمار می‌روند. از طرف دیگر، اگر سقف اتاق یا فضای مربوطه خیلی بلند است می‌توانید از چراغ‌های نواری LED یا چراغ‌های توکار با زاویه پرتوی باریک استفاده کنید.

همچنین، بهتر است چراغ‌های سقف کاذب را به طور موثری در سرتاسر اتاق پخش کنید. در نهایت، به خاطر داشته باشید که چراغ‌های توکار از دیوارها فاصله زیادی نداشته باشند.

 

کی پلاس چطور می‌تواند به شما کمک کند؟

سامانه خدمات کی پلاس در زمینه طراحی و اجرای انواع سیستم‌های سقف کاذب و همچنین نورپردازی آن سابقه زیادی دارد. چنانچه قصد اجرای سقف کاذب و طراحی نورپردازی سقف ساختمان خود را دارید می‌توانید به سامانه خدمات کی پلاس مراجعه و درخواست خود را بصورت آنلاین ثبت نمایید تا بهترین گروه‌های اجرایی پروژه شما را انجام دهند. توجه داشته باشید که فرآیند ثبت سفارش در این سامانه 3 مرحله دارد و به راحتی انجام می‌شود.

بعد از ثبت سفارش فهرستی از گروه های اجرایی آموزش دیده برای شما به نمایش در می‌آید که شما با توجه به میزان تجربه و امتیازات آنها می‌توانید نصاب دلخواه خود را انتخاب کنید. به شما تضمین می‌دهیم که گروه‌های اجرایی به تمامی استانداردهای اجرا متعهد هستند و در طول اجرای پروژه به درخواست شما از بازرسی رایگان به عمل می‌آید. همچنین، در پروژه‌های ما از محصولات استاندارد و اصل استفاده می‌شود. بنابراین، شما می‌توانید به راحتی سفارش خود را ثبت کنید و اجرای سقف کاذب و نورپردازی آن را با خیال راحت به ما بسپارید.

دیدگاه ها

    دیدگاه خود را یادداشت نمایید