استفاده بهینه از فضای داخلی با کمک دیوار‌های جدا کننده

0 دیدگاه

بسیاری از افراد هنوز با مزایای دیوارهای جدا کننده در خانه‌ها و محیط‌های کاری آشنا نیستند، در حالی که این نوع دیوارها می‌توانند برای تقسیم بندی فضای داخلی ساختمان‌ها یک گزینه عالی باشند. دیوارهای جدا کننده می‌توانند به شما در مدیریت بهتر فضای زندگی و کار کمک ‌کنند. با این وجود، در سال‌های اخیر بعضی از خانه‌ها و ساختمان‌های اداری بصورت پلان باز طراحی شده‌اند. یکی از مشکلات این نوع طراحی این است که نمی‌توانند برای افراد حریم خصوصی خوبی فراهم کنند. مشکل بعدی این است که اضافه کردن دیوارهای بتنی در این ساختمان‌ها هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

اینجا جایی است که دیوارهای جدا کننده به ما کمک می‌کنند تا فضاهای باز و بزرگ را به طور موثری از هم تفکیک کنیم. در ادامه شما را بیشتر با این نوع دیوارها آشنا می‌کنیم تا با مشاهده مزایای آنها بتوانید برای مدیریت فضای زندگی یا کار خود بهترین تصمیم را بگیرید و جذابیت بصری آن را افزایش دهید.

دیوار جدا کننده چیست؟

اساسا دیوار جدا کننده به عنوان یک دیوار غیر باربری برای جداسازی فضاهای داخلی یک ساختمان‌ ساخته می‌شود. این نوع دیوار شامل یک سری قاب فولادی سبک است که صفحات روکش دار گچی روی آن سوار می‌شود. بنابراین، اگر به طراحی یک اتاق بزرگ چند منظوره با فضاهای مختلف نیاز دارید، اضافه کردن دیوار جداکننده می‌تواند منطقی‌ترین راه ممکن باشد. علاوه بر این، اگر می‌خواهید فضاهای کوچک خانه خودتان را نیز استفاده بهینه کنید می‌توانید از دیوارهای جدا کننده استفاده کنید.

 

 

چرا به دیوارهای جداکننده نیاز داریم؟

به طور کلی شما با استفاده از دیوارهای جدا کننده می‌توانید فضاهای بزرگ را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنید و از فضای ساختمان‌ به طور موثرتری بهره ببرید . برای مثال، شما می‌توانید در خانه فضای نشیمن و پذیرایی را از هم تفکیک کنید. دیوارهای جدا کننده همچنین می‌توانند ظاهر خانه و محل کار شما را زیباتر کنند.

جنبه‌های دکوراتیو دیوارهای جدا کننده

شما با استفاده از دیوار جدا کننده در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید. یعنی هم فضای خود را به شیوه‌ای زیبا و الهام ‌بخش تزئین می‌کنید و هم با جداسازی آن دو ناحیه متمایز را برای اهداف متفاوت به دست می‌آورید. بعضی از طرح‌های این دیوارها آنچنان جذاب هستند که می‌توانند حال و هوای یک اتاق نشیمن بزرگ و کسل کننده را عوض کنند. با این حال، در هنگام انتخاب دیوارهای جدا کننده حتما به جنبه‌هایی مانند ابعاد اتاق، سبک طراحی داخلی و حتی سبک زندگی خود توجه کنید.

ما به شما توصیه می‌کنیم که دیوار جدا کننده‌ای را انتخاب کنید که با همه این موارد هماهنگ باشد، زیرا قرار است برای مدت طولانی با آنها سر و کار داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید از بین دیوارهای مختلف دیوارهای جدا کننده دو جداره و آکوستیک نیز انتخاب کنید. همانطور که می‌بینید شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. از همه مهمتر، طراحی دیوارهای جدا کننده می‌تواند به نحوی انجام شود که بتوانید آنها را با اشیاء مختلفی مانند کتاب، مجسمه ‌و گلدان‌های گل تزئین کنید.

 

مزایای استفاده از دیوارهای جدا کننده

افزایش حریم خصوصی

تمام افراد دوست دارند به نوعی حریم خصوصی داشته باشند. این امر در مورد کارمندان شرکت‌ها و ادارات بیشتر صدق می‌کند، بخصوص وقتی که قرار باشد حداقل 8 ساعت در روز را در محل کار خود سپری کنند. اساسا ساختمان‌های طراحی شده با پلان باز برای برقراری ارتباط عالی هستند، اما قرار گرفتن مداوم در معرض دید می‌تواند باعث شود افراد کمتر احساس راحتی کنند. در این راستا، استفاده از دیوارهای جدا کننده جهت تفکیک فضا برای کارمندان و بخصوص اتاق‌های کنفرانس به افزایش حریم ایمنی و آسایش بیشتر کارمندان کمک می‌کند.

بهبود خاصیت آکوستیکی

وجود فضاهای باز در یک آپارتمان یا یک ساختمان اداری می‌تواند باعث انتقال راحت صدا به بخش‌های دیگر ساختمان شود و این موضوع می‌تواند تمرکز افراد را کاهش دهد. با این حال، استفاده از دیوار جدا کننده با استفاده از پنل های آکوستیک می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند و میزان صدا را در مکان‌های نیازمند به سکوت و آرامش به حداقل برساند و همچنین انتقال صدا را بهتر کند. در نتیجه، افراد می‌توانند با آرامش بیشتری فعالیت‌های خود را دنبال کنند.

از دیوار جدا کننده در چه جاهایی می‌توان استفاده کرد؟

روی هم رفته، در بیشتر مکان‌ها می‌توان از دیوار جدا کننده استفاده کرد. از خانه‌ها، شرکت‌ها و ادارات گرفته تا فرودگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و باشگاه‌های ورزشی همه و همه می‌توانند از این دیوارها برای تقسیم بندی فضاهای داخلی استفاده بهینه کنند. برای مثال، بیمارستان نیکان غرب و پیامبران تهران به کمک عاملین کی پلاس برای مدیریت فضاهای داخلی از دیوارهای جدا کننده استفاده کرده‌اند.

از میان هتل‌ها هم می‌توان به هتل امیران در خراسان رضوی و هتل میزبان در استان مازندران اشاره کرد که کار ساخت دیوارهای جدا کننده آن نیز توسط عاملین کی پلاس انجام شده است.

 

چطور برای ساختمان خود دیوار جدا کننده بسازیم؟

همانطور که مشاهده کردید، دیوار جدا کننده می‌تواند یک گزینه عالی برای فضای داخلی شما باشد. در صورتی که به دیوارهای جدا کننده نیاز دارید می‌توانید به وبسایت سامانه خدمات کی پلاس مراجعه کنید و پروژه خود را ثبت کنید. شما بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و ثبت سفارش می‌توانید اجرای پروژه خودتان را به مجریان مورد تایید سامانه خدمات کی پلاس بسپارید.

توجه داشته باشید که انتخاب مجریان پروژه‌ها با مشاهده سوابق و عملکرد آنها توسط شخص شما انجام می‌گیرد و پروژه بعد از تایید شما آغاز خواهد شد. همچنین، کیفیت پروژه بعد از اتمام به طور دقیق ارزیابی خواهد شد. بنابراین، کیفیت خروجی کار تا حد زیادی تضمین شده است و از این بابت جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

دیدگاه ها

    دیدگاه خود را یادداشت نمایید